Gods liefde - wat jullie altijd al hebben geweten, dat diep binnenin jullie zelf is - omhult alle levende wezens in Zijn goddelijke omhelzing. Nu zijn jullie op het punt om de realiteit te ervaren van dat meest verfijnde gevoel dat jullie erfenis, jullie goddelijke voorrecht en jullie geboorterecht is. Het is liefdevol voor jullie bereid en in een toestand van absolute perfectie in de zekere wetenschap dat jullie zouden terugkeren om het op te eisen, en dat het klaar zou zijn voor jullie op het afgesproken moment.

SAUL

woensdag 9 augustus 2017

Heavenletter 1865: De Beker van het Zijn / Geplaatst 9 augustus 2017

Heavenletter 1865:
De Beker van het Zijn
Brief uit de Hemel
Geplaatst 9 augustus 2017


God zei:

Het lichaam neemt zijn aanwijzingen uit jouw denken. Het lichaam is een roerend goed van Bestaan. Jouw verstand is als een kleurkrijtje in je hand, en zijn gedachten kleuren jouw lichaam, soms schaduwen tekenend.

Zijn is ongeacht het lichaam. Van Zijnheid komen gedachten op. Er zijn veel vergissingen tussen de beker van Zijn en de lip van het denken. Jouw gedachten komen vanuit jouw Zijn, maar vanuit jouw verstand dribbelen gedachten in verschillende richtingen weg. Zijn is een sleutel, en Zijn rust in jouw hart.

Jouw hart is bedoeld om de Admiraal te zijn, maar jouw denkgeest is te vaak een gewichtige Kapitein geworden die op het dek loopt. Oh geliefden, jullie denkgeest is scherp. Hij scherpt zichzelf. Hij polijst en snijdt, bewerkt vele hoeken, terwijl jouw hart, bediende van het Zijn, simpelweg Onze wijs wil slaan.


Jouw belegerde hart balt zijn vuisten en voelt de pijn. Jij weet dat pijn geen Zijn is en er niet mee geassocieerd kan worden, en toch doet jouw hart pijn. De slag van Ons Prachtige Hart is bedekt door braamstruiken van het verstand. Jouw verstand heeft jouw hart uitgerekt en gedraaid net als trekdrop.

We zouden kunnen zeggen dat jouw denkgeest er vandoor gaat met jouw hart. Hij heeft het meegenomen voor een rit. De denkgeest geeft jouw hart terug, zoals het altijd moet. Jouw hart keert echter verfomfaaid terug en voelt zich verwilderd. Jouw verstand was niet bedoeld om misbruik te maken van jouw hart. Jouw geliefde hart is niet van vrede gescheiden. Het zijn jouw gedachten die storing veroorzaken. Jouw denkgeest speelt die kapotte plaat steeds weer.

Geliefden, Ik gaf jullie, jullie verstand. Ik eerde jullie verstand door het aan jullie te geven. Maar een hart geleid door een verstand is een misleid hart. Geef toe, tenzij jouw hart rustig is, dat het verstand het heeft misleid. Denk niet dat jij jouw verstand moet verdedigen. Jouw verstand zorgt heel goed voor zichzelf. Het heeft geen verdediger nodig. Jouw verstand spreekt heel goed voor zichzelf.

Het is jouw hart dat te stil is geweest. Jouw hart heeft zich omgedraaid van verbijstering, en toch heeft het niet zijn mond open gedaan. Het heeft niet tegen jouw onderzoekend verstand gezegd: "Genoeg. Genoeg. Wees stil nu. Laat mij praten. God heeft mij aangesteld om luider dan jij te spreken. Jij hebt het overgenomen, mij gecommandeerd, onwaarheden gefluisterd, en liet mij er geen woord tussen krijgen".

Jouw hart heeft niet tegen jouw verstand gezegd: "Bij iedere impuls van mij, iedere slag van mij - heb jij op een trommel geslagen en mij overstemd. Jij hebt jouw zin gehad, verstand. Jij hebt jouw dag gehad. Maar nu, voor altijd, keer terug naar jouw kant van de ring, en Ik, Gods hart, zal de bel luiden. Hoe blij ben ik ben als jij op jouw plaats blijft. Niet langer zal ik op jouw maat dansen. Als, mijn verstand, jij moet spreken, zal het zijn wanneer ik jou toestemming geef. Ik wens dat jij niet meer de schildwacht bent van mijn hartslag. Ik sla de liefde, en jij zou mij daarvoor waarschuwen. Jij zou mij leren om me zorgen te maken. Jij zou mij over dit en dat ongerust maken, alsof alles even belangrijk was.

"Verstand, ik realiseer mij dat jij ook onschuldig bent. Jij bent simpelweg een papegaai die herhaalt wat hij gehoord heeft terwijl ik, ik een Vogel ben van het Paradijs. Niet langer zul jij mijn vleugels kortwieken. Ik ben bedoeld om te vliegen, en ik zal vliegen zonder hulp van jou. Niet langer zul jij mij achter je aan trekken zoals een blik aan een touwtje. Kijk naar mij hoe ik vlieg. Stop jouw onzin, en wij zullen samen vliegen. Wij zullen naar de Hemelen opstijgen. Wij zullen de zon verkrijgen. Samen zullen wij een machtig licht zijn. Verstand, jij bent bedoeld om net als de maan te zijn, en om het licht dat God in mij ontstoken heeft te weerspiegelen".

vertaald door: